Vikt - igt

Fem dagar kvar tills vi ska åka till Alperna. Jag har haft lite annat att tänka på, så det är först nu som det verkligen börjar kännas påtagligt att vi ska åka iväg. En viss resfeber har nog infunnit sig, men det ser jag som ett gott tecken. Utöver att jag ska köpa mat osv. så sliter jag mitt hår i ett försök att minska på vikten. Just nu väger min utrustning knappt 20kg exklusive mat, gas och vatten. Nu bär jag inte allt på ryggen, då jag har allt från sex till nio kilo på mig beroende på situation. Jag föreställer mig att när jag bär som tyngst har jag nog uppåt 20kg i ryggan, vilket är nog så mycket med tanke på att vi ska göra exponerade kamvandringar. Dessutom råder det fortfarande viss tveksamhet i fråga om val av repsystem.

Jag kan dock meddela att det gick som smort när det gällde våra visumanskökningar till Elbrus. Dawe var och hämtade ut dem igår. Det är faktiskt mindre än en månad tills vi ska försöka nå Europas tak :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0