En fråga, tre svar

I onsdags fick jag frågan varför man håller på med bergsbestigning. Jag blev ombedd att försöka sammanfatta svaret i tre ord. En ganska svår uppgift när man måste komma på dem snabbt. Svårigheten sitter inte i att hitta tre ord, utan snarare att hitta de rätta orden. Det är så mycket som ryms inom detta, så man vill hitta de där orden som på ett intelligent sätt fångar det allmängiltiga parallellt med det specifika. Efter att ha haft lite mer betänketid har jag kommit på de tre orden, och två är nya jämfört med det svar jag gav först. Med reservation för att inget är hugget i sten, så valde jag följande tre ord:

Frihet - Perspektiv - Utmaning

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilka ord sa du först? Antar att utmaning var med i första rundan. :)



Tack för din kommentar!Kul att du uppskattade min idé. Jag tror det kommer bli bra. Har planerat att ha i alla fall fem veckor med bara böcker och cykling. Och kanske någon fjälltur då och så. Längtar! :)

2009-06-13 @ 18:07:01
URL: http://ylvans.blogspot.com/
Postat av: Joel

Faktiskt var frihet med från början.



Fem veckor med böcker och cykling, ensam i en husvagn - kan det bli bättre!? :)

2009-06-14 @ 18:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0