Tillbaka i Zermatt

Idag kom jag tillbaka till Zermatt efter en lyckad klättertur. Först besteg jag och Mawa Dufourspitze i onsdags. Sedan besteg jag Liskamm öst med ett par slovaker, da Iain var dalig till en början. Dock blev han bättre och vi kunde avsluta dagen med Piramid Vincent och en lang väg till Punta Giordani. Idag gjorde vi faktiskt fem toppar, och de var: Schwartzhorn, Ludwigshöhe, Parrotspitze, Signalkuppe och Zumsteinspitze. Tanken var att vi skulle göra Nordend imorgon, men pga. att Iain ville kunna aka till sin flickvän i Tyskland sa snart som möjligt, da han ska till Afrika för sex veckor, plus att vädret skulle bli sämre och enligt uppgifter dog fyra personer när de skulle bestiga Nordend, sa vi valde att passa. Allt som allt blev det en lyckad klättertur i alla fall. Jag hann göra 16 stycken 4000+toppar. Just nu har jag nagra dagar över och jag vet inte vad jag ska göra. Syrran tycker att det räcker med klättring och att jag kan ägna mig at lite stillsam turism. Och jag har faktiskt mina planer.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0