Nedräkning

Jaha, då var det bara två dagar kvar till nästa projekt. På onsdag åker jag, Maer, Elbe och Dawe till Ryssland för att bestiga Europas högsta berg, Elbrus. Det var verkligen bara att snabbt packa upp allt efter Alpresan, idka lite persedelvård och sedan förbereda för nästa tur. Dock kommer min packning att väga mycket mindre nu. Dels har jag bantat den så gott det går, dels behövdes det inte lika mycket klättergrejer. I korthet ser vikten ut så här: Kläder 3387, Äta/sova/bära 4775, Gå/klättra 5022, Personligt/övrigt 1264, Gemensam utr. 4997, Civil utr. 1722 och Mat 4234. Allt som allt väger min packning 25 401, vatten och gas tillkommer, men å andra sidan så lämnas ju civil utrustning i dalen, gemensam utrustning halveras, jag har kläder på mig motsvarande 4kg, så jag kommer att bära runt 17kg på ryggen (vatten/gas ej inräknat) - och det är som max! Faktum är att jag är ganska nöjd med hur jag har lyckats hålla ned vikten.

I övrigt har jag gått tillbaka till skolbänken. Jag sitter och pluggar, dvs. försöker fräscha upp min mycket rostiga ryska. Det är faktiskt en splittrad upplevelse, för ibland känner jag mig frustrerad över att jag har glömt vissa ord, samtidigt som jag kan överraska mig själv med att minnas andra ord som jag trodde var glömda sedan länge.

к вершиные! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0