Kostnader Alperna 2009

Jag tänkte att jag skulle summera vad mitt Alpäventyr gick på.

Mat inför resan - 888
Tåg Falun - Arlanda ToR - 304
Flyg Stockholm - Zürich ToR - 1627
Tåg Zürich - Zermatt ToR - 1359 (i priset ingick Half Fare Card för 99 CHF, tot. 182 CHF)
Linbana Klein Matterhorn ToR - 426 (58 CHF/halvpris, två enkelbiljetter)
Bergståg Roteboden ToR - 238 (33 CHF/halvpris)
Övernattningar stuga+camping - 930
Totalt: 5772

Dock hade jag ju en del löpande utgifter på plats, bl.a. mat och andra icke klätterrelaterade saker. Jag var t.ex. och turistade i Liechtenstein, men hela denna post uppgick till ca. 4000. Jag kan dock konstatera att man inte göra av med mycket pengar uppe på berget, men jag köpte i alla fall min dyraste Coca Cola i Margharita-hyttan, hela 7 euro för en 33cl, alltså närmare 80 spänn!

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0