Dag 5 - Cache Canada

Jag och DW kom oss iväg i ganska god tid på morgonen. Vi ville ha lite tidsmarginal ifall det skulle dra ut på tiden. Dock visade det sig onödigt, då vi gick denna sträcka på lite drygt två timmar. Nu började det kännas att man befann sig på hög höjd. Mitt tidigare höjdrekord var från Mont Blanc och låg på 4810 m.ö.h. men idag skulle det slås med ett par hundra meter, men trots detta så hade jag nästan 2000 höjdmeter kvar till toppen.

När vi kom fram till Camp Canada så var vi helt ensamma, sånär som på en anställd till en kommersiell expedition. Han hade redan gått upp i förväg för att smälta snö tills dess att expeditionsdeltagarna skulle komma upp. Jag och DW kunde konstatera att vissa hade det bra, speciellt då de inte behövde bära på något och dessutom belönades med varmt te när de väl kom fram :) Hur som helst, så tog vi oss en liten tupplur på 5000+ innan vi begav oss ned till baslägret igen. Jag hann skicka några sista mejl innan jag skulle upp på berget på riktigt. 

Nere i baslägret så umgicks vi med EK och DL + att vi gick igenom vår utrustning. Allt som vi inte behövde på berget lämnade vi i ett förvaringstält nere i baslägret. Snart skulle den riktiga bestigningen ta vid.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0