Längdåkning

Igår och idag har vädret varit helt underbart här uppe i vår norra landsända. På grund av detta lånade jag ihop utrustning för att kunna åka längdåkning båda dagarna. Jag har ju känt ett behov av att få lite konditionsträning, och dessutom har jag börjat vänja mig vid tanken om att jag måste börja åka mer längd med tanke på Grönland. Dessutom är ett delmål att åka Vasaloppet nästa år. Jag äger inte någon egen skidutrustning, faktum är att jag har nog inte åkt i spår sedan min studenttid. Jag har alltid tyckt att skidåkning i spår är som att vandra på asfalterade vägar. Dock inser jag att jag för träningens skull måste tänka om, även om det inte riktigt går att jämföra denna typ av skidåkning med turskidåkning med pulka. Hur som helst blev det en timmes åkning både igår och idag i det fina vädret :)

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0