Efterlysning

Enligt regelverket måste man minst vara två som åker. Jag antar att det är en säkerhetsfråga. Av denna anledning, plus att det blir en viss avlastning i fråga om kostnaderna, så går jag ut och efterlyser sällskap till min Grönlandsresa. Jag har en person som har aviserat intresse, men det gör ingenting om det skulle bli en liten grupp som åkte. Dels för sällskapet, dels utifrån ett säkerhetsperspektiv. Vilka kvalifikationer krävs det för att följa med? Har du redan korsat Grönland tidigare, eller skidat till någon av polerna, så är du en given medlem. Dock är det väl mest sannolikt att du som kan tänka dig att följa med på denna tur har ett genuint intresse för friluftsliv och äventyr. Du måste inte ha fysiken och erfarenheten att klara av Grönland i denna stund. Däremot måste du ha viljan, motivationen och drivkraften att skaffa den fysik och erfarenhet som krävs. Det viktigaste är att du är förberedd den dag då vi lämnar Sverige för Grönland. Har du redan en del erfarenhet och fysiska förutsättningar så är det ju bara bra. Har du jägarexamen så är det ett plus ;) Kanske är det inte aktuellt för dig som läser detta, men kanske finns det någon annan som du skulle kunna tipsa om denna efterlysning.

Nåväl, än har jag oceaner av tid inför Grönland. Apropå något annat så ska jag till Åre imorgon för att gå en kurs i isklättring. Jag har testat att isklättra lite grann tidigare, men med tanke på den mixklättring som mitt projekt Alperna 4000+ kommer att innebära, så är det inte helt fel med en isklättrarhelg.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Emelie

En som aviserat intresse? E de jag de mån tro? Haha, bäst jag börjar jobba på en budget och ett ordentligt träningsschema då tror jag. :)

2009-02-13 @ 16:21:14
Postat av: Joel

Jepp, det är du, så det är dags att börja jobba på fysiken och finanserna ;)

2009-02-16 @ 23:28:49
Postat av: Emelie

Åh, nu känner ja pressen. Haha, men de e ju bra de. :) Japp, ja ska slita som ett djur på båda fronterna! :)

2009-02-17 @ 00:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0