Träning v14

Jag slog, som sagt, upp en gammal ryggskada när jag spelade innebandy i tisdags. Av den anledningen tog jag det lugnt resten av veckan. Jag körde i alla fall ett pass på gymmet i fredags, och då blev det bara övningar som inte involverade ryggen. Egentligen skulle jag hade kunnat spelat innebandy idag, speciellt om jag tog det lite lugnt. Dock känner jag mig själv. Jag säger att jag ska ta det lugnt, spela back, inte ge mig in i några hårda bolldueller osv. men det är som om något slår slint i huvudet på mig när jag väl är där ute på planen. Det finns bara inte att inte gå för fullt. Den vita innebandybollen triggar en betingning som gör att jag likt en pavlovsk hund börjar dregla och börjar jaga den lilla perforerade "godbiten". Knäppt, kan tyckas, men det är svårt att lära gamla hundar att sitta ;) Vis av tidigare erfarenheter, så vet jag att den bästa metoden är att helt enkelt idka avhållsamhet.

Cykel till jobbet (må-fr)
Innebandy i måndags och tisdags (60 min)
Styrketräning i fredags (60 min)

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0