Slutsnackat...

Äntligen ska jag få åka iväg. Det känns som om jag bara har planerat, administrerat och organiserat. Mycket snack och ingen verkstad, helt enkelt. Men nu, nu ska jag få omsätta alla planeringstimmar i verkligheten. Det ska bli lite spännande att se hur jag står mig rent fysiskt. Jag har inte tränat särskilt mycket inför denna resa trots att det är närmare 3000 höjdmeter att tillryggalägga. Förhoppningsvis är det ganska upptrampat och välspårat, för annars blir det jobbigt, då det har kommit ganska mycket snö under senaste tiden. Enligt yr.no kommer det att snöa en del under tiden vi är där.

Utöver bestigning av Gran Paradiso hade jag och EK tänkt köra lite isklättring på någon lämplig vägg, och eventuellt åka lite utför om vi får tid över. Dessutom ska vi hinna med att njuta av försommaren i Milano. Enligt prognosen kommer det att vara uppåt 20 grader och sol. Lägg därtill det bästa från den italienska köket och ett fylligt gott amaronevin, så har du en vacanza perfetta :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0