Finanskris?

Jag är en sucker, en riktig sucker... Jag vet att jag inte får, bör, ska eller kan köpa ett nytt tält. Dels har jag redan två, dels så har jag ganska många utgifter nu närmast. I förrgår betalade jag resan till Alperna och snart ska jag betala flyget till Elbrus. Dessutom åker jag till Italien om nio dagar, och alla vet ju hur dyrt det är där. Man kan ju tro att detta borde ha en lugnande inverkan på pryltoken inom mig, men inte då. Faktum är att jag har hittat ett tält som jag verkligen vill ha. Ett Mountain Hardwear EV2. Ett utpräglat alpinisttält, 4-säsongs expeditionstält som rymmer två personer och väger bara 2,3 kg.

Just nu har jag inte utrymme i min ekonomi för att inhandla detta tält som går på ca. 6500 kr. Dock har jag börjat överväga att avyttra vissa grejer och därigenom få in lite pengar. Tänk om alla vore som jag, då skulle världens finanskris vara som bortblåst inom några veckor :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Daniel Holm

Tjena Joel. Kul att läsa din berättelse på utsidan. Man blir ju sugen på nya äventyr. Blir det klättring i helgen?



Till saken, ska du verkligen köpa ett EV2? Har du pratat med Per? Jag skulle inte rekommendera det. Släpar in en massa snö i tältet pga absiden, det är svårt att spänna upp ordentligt och fladdrar och låter mkt i begränsad vind. Jag funderar på ett Marmot Alpinist men vet inte om det är bättre...



Hörs.

2009-04-03 @ 16:15:57
Postat av: Joel

Nej, ingen klättring då jag gjorde illa mig på innebandyn senast.



Jaså, Per har alltså ett EV2. Jag får fråga honom vad han tycker. Dock verkar det som om du inte tycker att det är så bra.

2009-04-03 @ 17:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0