Träning v38

Träningen rullar på. Egentligen hade jag tänkt köra ett backpass med packning i hopptornsbacken i söndags, men jag orkade inte efter helgens kajaktur. Det handlade inte om att jag var fysiskt trött, utan snarare handlade det om att få göra ingenting en dag. Jag har ett ganska fullt schema med jobb, träning och andra aktiviteter. Det gäller väl att planera träningen bättre nu de sista veckorna inför Aconcagua. Tanken är att jag ska köra mina två pass innebandy som vanligt, plus att jag ska gå till jobbet ToR med packning på tisdagar och köra backe med packning på helgen. Dessutom kör jag styrketräning på onsdagar och tänkte öka med ett enklare pass till under veckan. Lägg därtill löpning två gånger i veckan. Det blir alltså åtta träningspass om jag genomför dem som jag tänkt. Förmodligen så kommer jag ha svårt att hinna med två löppass i veckan, och det extra styrkepasset lär det nog bli si och så med.

Nåväl, denna helg blev den en trevlig kajaktur utanför Västerås.
 
Cykel till jobbet (må, on-to)
Vandring med packning till jobbet i tisdags (20 kg)
Styrketräning i onsdags (60 min)
Innebandy i tisdags och torsdags (60 min)
Löpning 12 km i fredags
Kajaktur i lördags, Björnö-Ridön-Elba-Björnö (315 min)

Till topps! /Joel
 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja det närmare sig för dig nu....stort lycka till! Är lite avundsjuk på va du har framför dig inom så kort tid. Haha. :)

2008-09-22 @ 21:00:49
Postat av: Joel

Tack! Ditt roliga kommer ju till hösten (MtB) ;).

2008-09-22 @ 21:38:40
Postat av: Staffan

Jisses vad du tränar, men det lär väl behövas för summit day ;)

2008-09-22 @ 22:20:59
URL: http://www.minutsida.blogspot.com
Postat av: Joel

Staffan: Jepp, you know it :)

2008-09-22 @ 22:30:26
Postat av: Anonym

Vad tycker du om måndagar? Gillar du eller hatar du dom? Svara gärna i min blogg! http://emmiealina.blogg.se Ha det bra! Kramar

2008-09-22 @ 22:32:22
Postat av: Emelie

Jo de är ju sant. :) Till helgen blir det en tur till jönköping för inhandling av storskor. :)

2008-09-23 @ 09:40:50
Postat av: Linda

Du ökar på träningen och jag drar ner på den ;)

2008-09-23 @ 19:39:24
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Joel

Linda: Säger hon som springer halvmaror till frukost ;)

2008-09-23 @ 22:23:50
Postat av: Calle

Hej Joel,

Tack för en mkt trevlig blogg. Jag har planer på att bestiga Aconcagua 09-10 och har ett par frågor som jag gärna skulle bolla med dig. Har du någon mailadress man kan kontakta dig på?

Mvh,

Calle

2008-09-24 @ 09:57:12
Postat av: Joel

Hej Calle, kul att du uppskattar min blogg!

Du kan nå mig på [email protected].

2008-09-24 @ 10:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0