Träning v46

Jag ligger precis som Carrie i Sex & the city i sängen med min laptop. Dock är nog min uppenbarelse inte lika glamorös, då jag ligger nedbäddad och är ganska krasslig. Jag har utvecklat influensaliknande symptom som torrhosta, trötthet, ömmande kropp/muskler, halsont, feber (igår), huvudvärk, ögonsvullnad och värk, frusenhet, smärta bakom bröstbenet på vänster sida. Om det verkligen är influensan (Brisbane A H 3) vet jag inte, men det känns onekligen som så :) Fast kanske är det bara en vanlig förkylning vi pratar om. Det är ju allmänt känt att vi män är lite veka när det kommer till sådant. Jag var i Norrbotten över helgen, och det är väl inte omöjligt att det tajta schemat har inverkat negativt på min hälsa.

Jag insjuknade ordentligt i lördags, så någon träning sedan dess har det inte blivit tal om. Jag vill verkligen inte riskera att få en hjärtmuskelinflammation. Som det känns just nu så lär jag inte träna förrän till kommande helg. Nedtrappningen av träningen kom snabbare och mer abrupt än vad jag hade tänkt mig ;) Man kan tro att jag känner mig lite nedslagen, men det gör jag inte. Faktiskt är jag ganska nöjd över att jag insjuknade nu och inte senare. Jag hade inte velat göra anmarschen med 38 grader feber.

Nåväl, här kommer veckans träning:

Cykel till jobbet (må, on-fr)
Vandring med packning till jobbet i tisdags (44 kg)
Styrketräning i onsdags (60 min)
Innebandy i tisdags och torsdags (60 min)
Löpning 12 km i måndags
Löpning 10 km i fredags

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anders i Umeå

Tjena Joel,

Rejält imponerad av din bergsbestigning i det vardande. Lycka till nå så mycket djävuuuulskt och må influensan snart ge upp sitt grepp.



MVH

Anders

2008-11-18 @ 20:32:09
Postat av: Joel

Tack så mycket. Det ska bli riktigt kul.



2008-11-19 @ 22:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0