Namnproblem

Nu är det mindre än en månad tills vi ska åka till Aconcagua, men ännu har vi inget expeditionsnamn. Det är ett absolut måste att skaffa ett, för ingen expedition med lite självaktning åker iväg namnlös ;) Givetvis har jag funderat lite själv, och några tankar och idéer har väl dykt upp. I huvudsak har jag varierat mellan modellerna Team xxx och Expedition xxx. Man vill ju att namnet på något sätt ska spegla vår grupp, vilka vi är osv. Några gemensamma nämnare är att vi alla bor i GävleDala-området och är norrlänningar.

Nåväl, jag tar tacksamt emot namnförslag, vilka jag kan presentera för övriga gruppen. Den som lämnar det vinnande bidraget får en signerad toppbild (förutsatt att vi kommer oss upp).

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tjaa...



Med tanke på att ni alla är norrlänningar:

Team Northern Faces (med anspelning på klädmärket)

(om ni inte blir stämda för plagiat...)

2008-11-20 @ 16:38:48
URL: http://tyckerdusomjag.blogspot.com/
Postat av: Joel

Tack för tipset! Det var inte så dumt.

2008-11-20 @ 18:14:44
Postat av: Tomas

Team till topps?

2008-11-20 @ 20:52:06
URL: http://aventyrilivet.blogspot.com/
Postat av: Joel

Tomas: Ett stilfullt förslag i och med den tydliga kopplingen till min blogg samt en fin allitteration

2008-11-20 @ 21:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0