Frukosten är serverad!

Nu har jag köpt allt som jag ska ha till frukost på berget. Det blir givetvis havregynsgröt med mjölk och lingonsylt. För att underlätta hela hanteringen samt att spara på bränsle, så kokar jag endast upp vatten som jag häller på havregrynen. Det är bara att salta, röra om och låta det stå i fem minuter. Man slipper alltså diska kastrullen från stärkelserika lämningar.

Jag använder mig av Gyllenhammars havregryn som är tunna och fina, vilka alltså inte behöver kokas. Mjölk fixar jag i kåsan vid sidan om med hjälp av Sempers torrmjölk. Lingonsylten köper man i en sådan där lite plastflaska. Och voilá, så har man en stadig och bra frukost klar.

Vikten för två veckors frukost blir totalt 1771 gram (havregryn 1058/sylt 464 /torrmjölk 249), ca. 125 gr per portion.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter verkligen smarrigt.. eehh ;-)

2008-11-13 @ 08:42:54
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Staffan

Kan tipsa om att mixa havregrynen, de tar mindre plats och sväller fortare!

2008-11-13 @ 10:01:01
URL: http://www.minutsida.blogspot.com
Postat av: Joel

Linda: Havregrynsgröt; that's the stuff that marathon runners are made of ;)



Staffan: Tack för tipset. Jag har mixat andra sorter, men gyllenhammars är så spröda att det inte behövs.

2008-11-13 @ 15:58:39
Postat av: Linda

Joel, äh. Jag är gjord av rostbiff och keso ;-)

2008-11-13 @ 17:25:51
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Joel

Åhå, biffig och cheezy på en och samma gång :)

2008-11-14 @ 22:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0