Ändrade planer

image92Jag har efter lite överväganden kommit fram till att jag ska skippa det där med alpin stil. Det handlar helt enkelt om att jag vill maximera mina chanser att nå toppen. Och att nå toppen är det absolut viktigaste - allt annat är sekundärt! Det innebär att jag inte ska riskera att trötta ut mig eller skada mig i samband med anmarschen. Hade jag redan varit upp på toppen en gång, eller vore jag en mer erfaren klättrare, så skulle det kanske vara mer eftersträvansvärt med att göra det i alpin stil.

Ytterligare en faktor är att ingen mina medklättrare ska köra i alpin stil, vilket gör att jag kanske sinkar dem om jag ska bära allt själv. Och givetvis vill man inte vara till någon belastning.

Beslutet känns som det rätta, då det primära är att ta sig upp på toppen. Jag känner att jag inte har råd att chansa!

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0