Insikt

Idag slog det mig att jag faktiskt en dag ska stå där på toppen av Aconcagua. Alltså, om allt går som jag planerat. Jag förstår att det kan verka konstigt att jag slogs av denna insikt idag, då det enda jag babblar om i denna blogg är just det. Men det var idag det blev verkligt, just idag infann sig känslan och förnimmelsen av att stå där på toppen.

image37Låt mig få måla upp den "känsla" som tornade upp sig inom mig. Himlen är klarblå och det blåser lite kallt om kinderna. Jag bara står där och tittar ut över världen, trött men överväldigad. Samtidigt som jag befriat konstaterar att "här står jag nu, jag nådde toppen till slut". Och kanske är jag världens högst belägna människan, i just den stunden. En insikt jag fick efter att ha läst en annan Aconcaguaklättrare. Tänka sig, att befinna sig högst upp av alla miljarder och återigen miljarder människor! Fast Himalaya då, frågar du, kan ingen befinna sig högre där? Förmodligen inte, eftersom det är vinter där, vilket betyder att det sannolikt inte förekommer några högre bestigningar just då.

 Ja, idag slog insikten mig, jag kände den. Känslan av upplevelsen infann sig idag. Nu funderar jag bara på vilka låtar jag ska spela på toppen för att göra upplevelsen total. :)

Caspar David Friedrich "Vandraren ovan dimmorna" (cirka 1818)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: C

Bättre förnimmelse än så måste vara svår att få en torsdag över ärtsoppetallriken :)
Vad gäller "topplåtarna" antar jag att det finns en del att fundera på. Det gäller ju att välja något som du varken blir för stressad eller för avkopplad med. Något som ger dig harmoni och samtidigt driver dig framåt, uppåt. Hmm, tåls att fundera på. Nu skall jag dricka kaffe! Önskar dig en god start på dagen.

2008-01-19 @ 08:47:13
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Joel

Mm, det var en häftig insikt ;) Jag hoppas att ditt kaffe smakade väl och att du också får en riktigt bra dag!

2008-01-19 @ 15:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0