Namnfrågan

I ett tidigare inlägg har jag efterlyst tips på namn till vårt team/expedition, och jag har fått in ett par förslag (Team Northen Faces och Team till topps). Mina övriga teammedlemmar gillade förslaget med Northen Faces, fast än är inget spikat. Själv har jag funderat lite på att nyttja de olympiska spelens devis Citius, Altius, Fortius, dvs. snabbare, högre, starkare. Dessa tre ord speglar det vi gör på ett bra sätt, då alpinism är en strävan, en viljeyttring och samtidigt en fysisk utmaning/prestation. Vidare följer alpinism en tradition av människors behov av att springa upp på höga berg för att leka och söka efter ett gudomligt sammanhang.

Nåväl, givetvis måste man förenkla devisen, så förslagsvis Team CAF. Förkortningar fungerar alltid ;)

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0