Polardrömmar

Jag såg dokumentären Polarprinsessan på SVT nu i veckan. Programmet skildrar hur tre norrmän, bl.a. Rolf Bae och Cecilie Skog åker skidor till Nordpolen. Det är sorgligt nog just samme Rolf Bae som förolyckades på K2 framför ögonen på hustrun Cecilie. Dokumentären var hursomhelst väldigt inspirerande och jag har tidigare umgåtts med tanken på att skida till någon av polerna. Göra lite av Skinnarmo-grejen. Fast jag vet att det skulle bli svårt, både med tanke på tid och pengar. Dock har jag faktiskt börjat fundera lite på att korsa Grönland. Det vore skoj!


Polardrömmar och vinterlandskap :)

Jag har lagt ut en krok hos en kollega, så man vet aldrig vad som händer :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0