Vikten av träning

Igår köpte jag tidskriften Runner's World. Det är faktiskt så att jag har löptränat en hel del på senare tid. Egentligen är jag ingen löpare, utan jag har alltid tyckt att löpning är tråkigt och jobbigt. Jag vet inte om det var tanken på Aconcagua som sporrade mig att fortsätta löpträna, trots ett initialt motstånd, men när jag väl kom över tröskeln så tycker jag att det är helt underbart. Under sommaren kunde jag springa en mil nästan varannan dag. Vill man träna löpning mer seriöst så kan jag rekommendera Marathon.se.

image6

Utöver mitt nyfunna intresse för löpning, så spelar jag innebandy två gånger i veckan samt cyklar till jobbet varje dag, i ur och skur. Men jag tränar också indirekt genom mitt friluftsliv som består av vandring, cykling och skidåkning. Det är viktigt att hålla igång och att ha en god kondition/fysik. Jag vill inte att min bestigning ska falla på att jag är för dåligt tränad. Risken finns ju annars att man sliter ut sig redan under anmarschen, speciellt om man ska bära allt själv.

På nätet har jag hittat en bra träningssida som är gratis. Sidan heter Funbeat. Den fungerar som en träningsdagbok, där du kan lägga in dina pass, sätta upp mål för din träning osv. Där kan du logga in och låta dig motiveras, för det är himla kul att se hur ens träningsmängd ökar. Dessutom behöver man inte känna sig dum och obekväm (det är inte som att gå till en träningslokal), för här handlar det bara om att bli inspirerad. Kanske ses vi där! ;-)

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0