Välkommen till min blogg om Aconcagua!

Här har jag först och främst tänkt skriva om mina förberedelser och (det framtida) genomförandet av att bestiga Aconcagua. Det är alltså det som min blogg i stort sett ska handla om, men givetvis kommer det att pratas om annat än bara stegjärn, anmarscher och höjdmeter.

Att bestiga ett berg börjar alltid med en idé, som sedan utvecklas till en vision - en vilja. Att de praktiska frågorna sedan tar så stor plats är för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att nå toppen. Det gäller dock att inte helt förlora sig helt i alla utrustnings- och logistikfrågor - den mänskliga strävan är ändå det intressanta, för det var min vision som satte igång allt och det är min drifkraft som också ska se till att slutföra det hela. Tanken är alltså att min inre process ska återspeglas i bloggen dvs. stunder av tvivel och tillförsikt, med- såväl som motgångar, källor till glädje och sorg, känslor av rädsla, mod och stolthet.

Det var lite kort om syftet med denna blogg.

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0