Lite om mig

Klart att det finns mycket att berätta om sig själv, men jag tänkte hålla mig till sådant som på ett eller annat sätt är kopplat till mitt projekt att bestiga Aconcagua. Jag ska alltså inte tråka ut dig med alla detaljer om mitt liv ;-) Tanken med detta inlägg är att sätta in min önskan att bestiga Aconcagua i ett lite större sammanhang.
image12
Springfieldversion av mig

Jag heter Joel och är 34 år. Ursprungligen är jag från Boden men bor numera i Falun. Egentligen filade jag på en lite längre presentation men insåg hur tråkigt det blev, så jag kör kortversionen och kontentan av det hela är: en separation fick mig att fundera på vad jag ville ha ut av livet, möjligtvis utlöstes en ålderskris ;-) (jag är inte riktigt säker) med resultatet att jag som 30+ fick upp ögonen för alpin höghöjdsklättring. Mina tidigare erfarenheter begränsar sig till Fuji, Japan (3776 möh) och Kebnekaise (2104 möh), och i jämförelse med Aconcagua (6962) är det ingenting. I höghöjdklättring kan jag således betraktas som en nybörjare. Något som bekräftar min amatörstatus är att jag t.ex. aldrig har hållit i en isyxa, eller tagit ett enda steg med stegjärn.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0